Skip to content

Er du vår nye Customer Operations Manager ?

Er du en måldrevet leder som er genuint opptatt av kundens perspektiv? Har du i tillegg erfaring med ledelse innen kunderådgivning og kundesupport er du kanskje den vi leter etter!

1-2

Bli med på å drive kundesupport og teknologisk innovasjon som

Customer Operations Manager hos oss!

Vi er en pioner innen software for renhold og facility-bransjen. Med en solid økonomi og sterk vekst har vi kunder i Norge, Sverige, Danmark, Finland, England og USA, inkludert noen av Europas største facilityselskaper, offentlig sektor, sykehus og store private aktører. CleanPilot er et helhetlig system, med sterke produkter og fleksible integrasjonsmuligheter. Vårt hovedkontor ligger på Vestre Rosten 69 i Trondheim, og vi tilbyr fleksible kontorfasiliteter i Oslo. Hos oss får du muligheten til å komme inn i et dynamisk og fremtidsrettet selskap med høye ambisjoner. Vårt produkt CleanPilot er unikt i markedet, og er med på å omstille en hel bransje.

For å sikre den beste kundeopplevelsen, er vi nå ute etter å styrke vårt Customer Success Team med en Customer Operations Manager. Er det deg vi ser etter?

Som Customer Operations Manager (COM) i Datec får du et hovedansvar for onboarding av nye kunder og utvikling og drift av kundestøtte (bl.a.opplæring, support, håndtering av kundesaker). Ditt hovedfokus blir å lede, utvikle og profesjonalisere rådgiver- og supportteamet, med mål om å oppnå høy kundetilfredshet og skape et godt og utviklende arbeidsmiljø. Som COM, har du et særlig ansvar for å utvikle og drifte en kvalitativ onboarding og implementering av Datecs løsning hos ulike kunder. Dette innebærer å gi kunden en premium opplevelse gjennom profesjonell prosjektledelse, rådgiving, opplæring, som gjør at kunden på en best mulig måte kommer i drift med CleanPilot.

Videre vil du arbeide for effektiv utnyttelse av digitale løsninger både internt og i kundesamspill, samt kontinuerlig forbedre arbeidsprosesser og løsninger. En viktig del av din rolle vil være å sikre tilstrekkelig ressursdisponering og bidra til et positivt og produktivt arbeidsmiljø.

Stillingen rapporterer til Director Customer Success.


Hovedansvarsområder:

  • Kundesupport: Sørge for at våre supporttjenester leverer i henhold til SLA og oppnår høy kundetilfredshet.
  • Kundedrift: Sikre effektiv drift og utvikling av kundeprogrammer og opplæringssystemer.
  • Onboarding: Lede onboardingsprosjekter og sikre suksessfull implementering hos nye kunder.
  • Personalledelse: Utvikle og følge opp teamet, sikre oppdatert kompetanse og bidra til et godt arbeidsmiljø.
  • Endringsledelse: Drive endringsprosesser og sikre kontinuerlig forbedring av våre tjenester og prosesser.


Vi søker deg som er måldrevet og genuint opptatt av kundens perspektiv og som har erfaring med ledelse innen kunderådgiving og kundesupport. Du motiveres av å skape optimale kundeopplevelser, har en helhetlig forståelse av kundeservice og evner å utvikle proaktive prosesser og systemer som møter kundens behov.

Som leder er du en kulturbygger som fremmer samarbeid og effektiv kommunikasjon. Du har en sterk evne til å forstå mennesker, systemer og kundeperspektivet, og utvikler og motiverer teamet til å oppnå høye resultater. Du forstår interne prosesser og rammer, og er kompetent innen kulturforståelse og endringsledelse. Gjennom ditt lederskap påvirker du teamets arbeid og adferd positivt mot kundene, og bidrar til et produktivt og inspirerende arbeidsmiljø.

Den ideelle kandidaten til stillingen som Customer Operations Manager besitter en analytisk kraft, evner raskt å sortere og forstå kompleksitet, og kan effektivt bryte ned Datecs strategi til praktisk gjennomføring. Du evner å konseptualisere løsninger sammen med kunden, og sikrer at komplekse problemer blir håndtert på en klar og målrettet måte.

Vi tror også at du har:

  • Bachelorgrad i økonomi, ledelse, kundesupport eller tilsvarende
  • Minst 3 års erfaring fra lignende stilling.
  • Dokumenterbare resultater fra operasjonell ledelse.
  • Erfaring med kundedrift, prosjektledelse, og personalledelse.
  • Erfaring med SaaS-modellen og teknologibedrifter er en fordel


Arbeidssted for stillingen kan være Oslo eller Trondheim. Er du nysgjerrig på å høre mer om denne muligheten? Ring oss gjerne for en uforpliktende samtale eller send oss en mail, så tar vi kontakt med deg!

Vi har valgt The Assessment Company AS til å bistå oss med rekrutterings- og utvelgelsesprosessen.
Lone Holm Blaasvær: tlf. 924 45 136, mail: lone@theac.no
Amund Kristiansen: tlf. 917 18 762, mail: amund.kristiansen@theac.no

Søknadsfrist: 25. august

Bli en del av DATEC AS og bidra til å forme fremtiden i renholdsbransjen med vår unike teknologiplattform, CleanPilot!
Vi ser frem til å høre fra deg!